Du er gået på nettet for at finde en billig rejse. Du vil bare ud i verden. Alene. Du finder, via forskellige omveje, et rejsebureau, der har spændende rejser til Centralasien. Der ser du, at de tilbyder rejser til Armenien. Det kunne blive et eventyr. Eller et mareridt? Der er nogle spørgsmål, som du gerne vil have svar på. Sådan noget med sikkerhed, to-dos og to-don’ts.
Ingen svarer
Du ringer op. Men der er ikke nogen, der svarer på dit opkald. Du tjekker lige tidspunkterne for telefontid på sitets side med kontaktoplysninger. Jo, du har ringet op i telefontiden. Men den person, der skal varetage bureauets telefonpasning, er åbenbart ikke på sin plads. Det vækker lidt uro hos dig. Er det pålideligt – rejsebureauet? De burde tjekke Topcall telefonpasning!
Du forlader din skærm – lader Pc’en gå i hvile og tænker på, hvad du ved om Armenien. Ikke så meget andet end, at der er stridigheder med Azerbaijan. Måske også med Tyrkiet? Du er ikke helt sikker. Du skyder tankerne om rejser fra dig. Du vender tilbage til din PC. Lige da du rører ved musen, ser du sitet med rejser til Centralasien. Du flirter med igen tanken om at bruge tid i Armenien. Lære dette land at kende. Du kigger på rejser til Usbekistan. Siden har flotte billeder.
Skal jeg prøve igen?
Du overvejer at ringe op igen, men kan se, at de nok ikke tager telefonen efter kl. 16:00. Du prøver derfor at få kontakt til bureauet via deres Live Chat. Og pudsigt nok, så får du svar. Også selvom klokken er 18:48! Du får en dialog, med et menneske. Du får svar på alle dine spørgsmål om Armenien, sikkerhed, Usbekistan, kulturoplevelser, dos and don’ts. Dialogen ender.
Du har fået en masse at tænke over. Så: Det er godt, at du har masser af tid foran dig, inden du vil rejse. Hov, du glemte at spørge om, hvornår det er bedst at rejse i Armenien eller Usbekistan. Tilbage til Live Chatten.